Nie tylko kierowcy samochodów ciężarowych zwracają uwagę na to, że warunki atmosferyczne wywierają wpływ na sprawność ich jazdy. Również operatorzy tirów inaczej podchodzą do realizacji otrzymywanych przez siebie zleceń, jeżeli wiedzą, że będą musieli pracować w upalne dni lub podczas wysokich mrozów.

Organizacja pracy kierowcy tira w porze letniej

Wielu kierowców jeżdżących tirami w porze letniej woli większość tras pokonywać nocą. Zwracają oni uwagę na to, że wówczas na dworze panuje nieco niższa temperatura i nie męczą się tak bardzo podczas kierowania pojazdem. Jednak przyjęcie takiego sposobu realizacji zlecenia nakłada na nich obowiązek montażu dodatkowego oświetlenia, które będzie pozwalało im na sprawne przeprowadzanie prac załadunkowych. Sięgać mogą po reflektory LED o walorach dalekosiężnych, które doskonale oświetlają drogę i sprawiają, że wszystkie pojawiające się na niej elementy są od razu widoczne. Z drugiej strony podczas postojów powinni włączać boczne reflektory, które swoje światło skupiają na jednym punkcie i pozwalają w ten sposób na bezproblemowe przeprowadzanie prac naprawczych czy wypakowanie niektórych elementów przewożonego towaru. Natomiast za oświetlenie tyłu pojazdu ciężarowego może odpowiadać lampa zespolona, która dodatkowo zabezpieczy go podczas postoju przed ewentualnym jego uderzeniem przez innego użytkownika drogi czy osobę wjeżdżającą na parking.

Należy jednak pamiętać, że nawet, jeżeli kierowca będzie większość trasy w porze letniej pokonywał nocą, to i tak w ciągu dnia spędzi ściśle określoną ilość czasu na trasie. Dlatego powinien on sięgnąć nie tylko po odpowiednie zasłony do kabiny, ale również po specjalne osłony przeciwsłoneczne, które zapobiegną jej nadmiernemu nagrzaniu. Wszystkie tego rodzaju towary sprzedawane są w różnych kolorach i posiadają wcześniej opracowane wzory, dlatego mogą stanowić również element ozdobny pojazdu ciężarowego. Natomiast w najbardziej upalne dni kierowca tira może korzystać również z dodatkowych produktów wentylacyjnych.